Total Assets
PLN 890.0 K
-26.63 % YOY
Budownictwo Drogowe "Remdro" Sp. z o. o. (KRS: 0000128357) (NIP: 9151267094)
from 2018-01-01 to 2019-12-31
2018 | 2019
You can find contents of the financial reports and detailed financial data by clicking on the tabs on the left.
The displayed screen was added by mojeanalizy.pl and is not part of the financial statement.
The starting date of the period for which the report was drawn up | 2019-01-01 |
The end date of the period for which the report was drawn up | 2019-12-31 |
The date of preparing the financial statement | 2020-10-13 |
Statement code | SprFinJednostkaMikroWZlotych |
System code | SFJMIZ (1) |
Schema version | 1-2 |
Financial Statement Variant | 1 |
Entity identifying data
Name and registered office
Name Budownictwo Drogowe "Remdro" Sp. z o. o.
Registered office
Province (voivodeship) dolnośląskie
County wrocławski
Municipality Wrocław
City Wrocław
Address
Address
Country PL
Province (voivodeship) dolnośląskie
County wrocławski
Municipality Wrocław
Street Pasterska
Building number 2
Flat number 43
City Wrocław
Postal code 50-226
Post office Wrocław
Identyfikator podatkowy NIP 9151267094
Numer KRS. Pole obowiązkowe dla jednostek wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego. 0000128357
Indication of the period covered by the financial statements
Date from 2019-01-01
Date To 2019-12-31
Indication of the applied accounting principles intended for micro entities, with specifications of some selected simplifications
Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone z uwzględnieniem urposzczonych zasad przewidzianych w ustawie o rachunkowości dla jednostek mikro, tj. z zastosowaniem art. 46 ust. 5 pkt 4, art. 47 ust. 4 pkt 4, art. 48 ust. 3, art. 48a ust. 3, art. 48b ust. 4 lub art. 49 ust. 4 w/w ustawy. Jednostki małe i mikro mogą sporządzać w formie uproszczonej bilans, rachunek zysków i strat oraz dodatkowe informacje i objaśnienia, wykorzystując wzory określone w załączniku 5 i 4 do ustawy o rachunkowości, np.: Rodzaje uproszczeń: klasyfikowanie umów leasingu według przepisów prawa podatkowego, brak obowiązku ustalania rezerw i aktywów z tytułu odroczonego podatku, wycena instrumentów finansowych wyłącznie na podstawie przepisów ustawy rachunkowości określonych w art. 28 i 35, nie sporządzania zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym, nie sporządzania przepływów środków pieniężnych, nie sporządzania sprawozdania z działalności pod warunkiem przedstawienia w informacji dodatkowej informacji o nabyciu udziałów własnych.
Continuity assumption
Wskazanie, czy sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności gospodarczej przez jednostkę w dającej się przewidzieć przyszłości: true - sprawozdanie sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności, false - sprawozdanie zostało sporzadzone przy zalożeniu, że działalność nie będzie kontynuowana true
Wskazanie, czy nie istnieją okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania przez nią działalności: true - Brak okoliczności wskazujących na zagrożenie kontynuowania działalności; false - Wystąpiły okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania działalności false
Description of circumstances indicating threats to the company's operation continuity
Jednakże ze względu na trudną sytuację finansową istnieją okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania działalności w dającej się przewidzieć przyszłości,tj. co najmniej w 2020 roku.
Zasady (polityka) rachunkowości. Omówienie przyjętych zasad (polityki) rachunkowości, w zakresie w jakim ustawa pozostawia jednostce prawo wyboru, w tym:
valuation methods of assets and liabilities (as well as of amortisation)),
Sprawozdanie finansowe sporządzono stosując poniżej opisane zasady rachunkowości: Sprawozdanie finansowe sporządzone zostało w zgodzie z praktyką stosowaną przez jednostki działające w Polsce, w oparciu o zasady rachunkowości wynikające z przepisów ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351 z późn. zm.) i wydanymi na jej podstawie przepisami wykonawczymi. W przyjętym okresie, za który sporządzono sprawozdanie finansowe nie dokonano zmian przyjętych zasad Polityki Rachunkowości. Przyjęte przez Spółkę zasady rachunkowości stosowane były w sposób ciągły i są zgodne z zasadami rachunkowości stosowanymi w poprzednim roku obrotowym, w nawjażniejszym ich aspekcie. Aktywa i pasywa wyceniono zgodnie z ustawą o rachunkowości, z tym, że: 1. Składniki majątku o okresie użytkowania dłuższym niż 1 rok, ale o wartości nie przekraczającej 10.000 zł odpisuje się z chwilą wydania do użytkowania bezpośrednio w koszty zużycia materiałów. Składniki majątku spełniające kryteria zaliczenia do środków trwałych , których cena nabycia wynosi powyżej 10.000 zł, ujmuje się w ewidencji środków trwałych, i obejmuje odpisami amortyzacyjnymi wg ustalonych grup. 2. Do amnortyzacji śrdoków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stosuje się metodę liniową i stawki określone w załączniku do updop. 3. Do umów leasingu środków trwałych stosuje się przepisy updop. 4. Stany i rozchody objętych ewidencją ilościowo-wartościową zapasów towarów materiałów wycenia się w cenach zakupu, stosując ceny FIFO. 5. Podatek dochodowy wykazany w rachunku zysków i strat wynika z rocznego zeznania podatkowego. Przychody i koszty są ujmowane zgodnie z zasadą memoriału, tj. w roku obrotowym, którego dotyczą, niezależnie od terminu otrzymania lub dokonania płatności. Spółka prowadzi ewidencję kosztów w układzie rodzajowym oraz sporządza rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym. Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów ujmuje się w rachunku zysków i strat, gdy Spółka przekazała nabywcy znaczące korzyści wynikające z praw własności do tych aktywów oraz przestała być trwale zaangażowana w zarządzanie przekazanymi aktywami, ani też nie sprawuje nad nimi efektywnej kontroli. Przychody odsetkowe są ujmowane przy zastosowaniu efektywnej stopy procentowej. Metody wyceny aktywów i pasywów (także amortyzacji): Wartości niematerialne i prawne wycenia się w księgach według cen ich nabycia lub kosztów poniesionych na ich wytworzenie, pomniejszonych o odpisy amortyzacyjne a także o odpisy z tytułu trwałej utraty ich wartości. Wartości niematerialne i prawne umarza się metodą liniową przy zastosowaniu następujących stawek amortyzacyjnych: WNiP 50%. Poprawność stosowanych okresów i stawek amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych jest przez jednostkę weryfikowana, powodując odpowiednią korektę dokonywanych w następnych latach odpisów amortyzacyjnych. Wartość początkową środków trwałych ujmuje się w księgach według cen nabycia lub kosztów wytworzenia, pomniejszonych o odpisy amortyzacyjne, a także o odpisy z tytułu trwałej utraty ich wartości. Cena nabycia i koszt wytworzenia środków trwałych oraz środków trwałych w budowie obejmuje ogół ich kosztów poniesionych przez jednostkę za okres budowy, montażu, przystosowania i ulepszenia do dnia przyjęcia do używania, w tym również koszt obsługi zobowiązań zaciągniętych w celu ich finansowania i związane z nimi różnice kursowe, pomniejszony o przy
valuation methods of assets and liabilities (as well as of amortisation)),
chody z tego tytułu. Wartość początkową stanowiącą cenę nabycia lub koszt wytworzenia środka trwałego powiększają koszty jego ulepszenia, polegającego na przebudowie, rozbudowie, modernizacji lub rekonstrukcji, powodującego, że wartość użytkowa tego środka po zakończeniu ulepszenia przewyższa posiadaną przy przyjęciu do używania wartość użytkową. Środki trwałe amortyzowane są metodą liniową. Rozpoczęcie amortyzacji następuje w następnym miesiącu po przyjęciu środka trwałego do używania. Przykładowe stawki amortyzacyjne są następujące: urządzenia techniczne i maszyny 10-60%, środki transportu 14-40%. Poprawność stosowanych okresów i stawek amortyzacji środków trwałych jest przez jednostkę weryfikowana, powodując odpowiednią korektę dokonywanych w następnych latach odpisów amortyzacyjnych. Inwestycje obejmują aktywa posiadane w celu osiągnięcia korzyści ekonomicznych wynikających z przyrostu wartości tych aktywów, uzyskania z nich przychodów w formie odsetek, dywidend (udziałów w zyskach) lub innych pożytków, w tym również z transakcji handlowej, a w szczególności aktywa finansowe oraz te nieruchomości i wartości niematerialne i prawne, które nie są użytkowane przez jednostkę, lecz są posiadane w celu osiągnięcia tych korzyści. Na każdy dzień bilansowy ocenia się czy istnieją obiektywne dowody wskazujące na trwałą utratę wartości składnika bądź grupy aktywów. Jeśli takie dowody istnieją, ustala się szacowaną, możliwą do odzyskania wartośc składnika aktywów i dokonuje się odpisu aktualizującego z tytułu utraty wartości, w kwocie równej różnicy między wartością możliwą do odzyskania i wartością bilansową. Strata wynikająca z utraty wartości jest ujmowana w rachunku zysków i strat. W przypadku, gdy skutki uprzednio dokonanego przeszacowania aktywów ujęto jako kapitał z aktualizacji wyceny, to strata pomniejsza wysokość tego kapitału, a pozostała część straty jest odnoszone na rachunek zysków i strat. Spółka dokonuje kwalifikacji umów leasingowych według zasad określonych w przepisach podatkowych. Zapasy wyceniane są według cen ich nabycia lub kosztów wytworzenia nie wyższych od ich cen sprzedaży netto na dzień bilansowy. Wartość zapasów ustala się w oparciu o: Towary - cenę nabycia, przy czym rozchód wycenia się metodą pierwsze weszło, pierwsze wyszło. Zapasy ujmowane są w bilansie w wartości netto, tj. pomniejszone o wartość odpisów aktualizujących. Odpisy aktualizujące ujmuje się w pozostałych kosztach operacyjnych. Należności wykazuje się w kwocie wymaganej zapłaty, z zachowaniem zasady ostrożnej wyceny. Wartość należności aktualizuje się uwzględniając stopień prawdopodobieństwa ich zapłaty poprzez dokonanie odpisu aktualizującego, zaliczanego odpowiednio do pozostałych kosztów operacyjnych lub do kosztów finansowych - zależnie od rodzaju należności, której dotyczy odpis aktualizujący. Zobowiązania ujmuje się w księgach rachunkowych w kwocie wymagającej zapłaty. Spółka dokonuje czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów, jeżeli dotyczą one przyszłych okresów sprawozdawczych. Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów dokonywane są w wysokości prawdopodobnych zobowiązań przypadających na bieżący okres sprawozdawczy. Przykłądem RMK są ubezpieczenia lub rezerwy na przyszłe faktury kosztowe. Rezerwy stanowią zobowiązania, których termin wymagalności lub kwota nie są pewne. Podatek dochodowy wykazany w rachunku zysków i strat obejmuje część bieżącą. Bieżące zobowiązanie z tytułu podatku dochodowego jest n
valuation methods of assets and liabilities (as well as of amortisation)), aliczane zgodnie z przepisami podatkowymi. Spółka nie posiada instrumentów finansowych.
determining the financial result
Spółka sporządza rachunek zysków i start w wariancie porównawczym. Podatek dochodowy wykazany w rachunku zysków i strat obejmuje część bieżącą. Punktem wyjściowym do sprządzenia sprawozdania finansowego były prawidłowo prowadzone księgi rachunkowe, po uzyskaniu zgodności analityki z syntetyką oraz zgodności dzienników częściowych z obrotami i saldami kont księgi głównej. Zamknięte na dzień bilansowy księgi rachunkowe zawierają salda, które po uwzględnieniu sald kont korygujących bądź aktualizujących zostały wykazane odpowiednio w sprawozdaniu finansowym. Dowody ksiegowe i księgi rachunkowe oraz dokumenty inwentaryzacyjne zostały uprzednio sprawdzone, odpowiednio zaksięgowane i chronologicznie uporządkowane. Wynik finansowy jednostki został wyceniony w wiarygodnie ustalonej wartości, przy zachowaniu zasady memoriału, współmierności, ostrożności i realizacji. Na wykazywany w ksiegach rachunkowych wynik finansowy jednostki składają się: - wynik działalności operacyjnej, - wynik na operacjach finansowych, - obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych i płatności z nimi zrównanych na podstawie odrębnych przepisów. Wynik z działalności operacyjnej stanowi różnicę między sumą należnych przychodów ze sprzedaży produktów, usług oraz zysków ze sprzedaży majątku trwałego wyrażonych w rzeczywistych cenach sprzedaży, z uwzględnieniem dotacji, opustów, rabatów i innych zwiększeń lub zmniejszeń, bez podatku od towarów i usług, oraz zrealizowanych przychodów operacyjnych, a wartością sprzedanych produtków, usług i strat ze zbycia składników majątku trwałego wycenionych w kosztach wytworzenia lub cenach nabycia, powiększoną o całość poniesionych od początku roku obrotowego kosztów ogolnego zarządu, sprzedaży produktów, towarów i innych składników majątku oraz pozostałych kosztów operacyjnych. Wynik na operacjach finansowych stanowi różnicę miedzy należnymi przychodami z operacji finansowych, a w szczegolności z posiadania udziałów w innych jednostkach, papierów wartościowych, odsetek od pożyczek i należności, w tym także odsetek za zwłokę w zapłacie, z rozwiązania rezerw, otrzymania dyskonta, zysków ze sprzedaży papierów wartościowych i dodatnich różnic kursowych, oprocentowania loakt i rachunków bankowych a kosztami oepracji finansowych, na które składają się w szczególności odsetki, w tym także za zwłokę w zapłacie, prowizje od pożyczek i zobowiązań, płacone dyskonto, straty na sprzedaży papierów wartościowych i ujemnych różnic kursowych. Wynik na operacjach nadzwyczajnych stanowi różnicę między zrealizowanymi zyskami nadzwyczajnymi a poniesionymi stratami nadzwyczajnymi. Zyski i starty nadzwyczajne obejmują skutki finansowe zdarzeń powstających niepowtarzalnie, poza zwykłą działalnością Spólki dlatego nie kwalifikują się do pozostałych kosztów operacyjnych np. skutki zdarzeń losowych.
determining the financial statements preparation method
Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone w zł i gr, z pełną szczegółowością rzeczową określoną w zał. nr 1 UoR i zawiera ono dane porównawcze. Dane pozowalają na porównanie danych w stusunku do bieżącego okresu obrachunkowego. W 2019 roku nie została zmieniona prezentacja kosztow i przychodow. Zagadnienia nieomówione powyżej czy też w informacji dodatkowej, a określone w Załączniku nr 1 do ustawy o rachunkowości nie wystąpiły zarówno w roku obrotowym, jak i w roku poprzedzajacym. Dodatkowo ważną informacją jest, iż początek 2020 roku przyniósł rozprzestrzenienie się wirusa COVID-19 (koronawirusa) w wielu krajach. Sytuacja ta ma negatywny wpływ na gospodarkę światową. Znaczne osłabienie kursu waluty polskiej, fluktuacja cen towarów, spadek kursów akcji mogą mieć wpływ na sytuację jednostki w roku 2020. Zarząd uważa taką sytuację za zdarzenie niepowodujące korekt w sprawozdaniu finansowym za rok 2019, lecz za zdarzenie po dacie bilansu, wymagające dodatkowych ujawnień. Nie jest możliwe przedstawienie precyzyjnych danych liczbowych, dotyczących potencjalnego wpływu obecnej sytuacji na jednostkę. Ewentualny wpływ zostanie uwzględniony w księgach rachunkowych i sprawozdaniu finansowym za rok 2020. Sprawozdanie finansowe oraz porównywalne dane finansowe nie zawierają danych łącznych. Spółka nie posiada jednostek sporządzajacych samodzielnie sprawozdania finansowe.
2. Other Nie dotyczy.
The starting date of the period for which the report was drawn up | 2018-01-01 |
The end date of the period for which the report was drawn up | 2018-12-31 |
The date of preparing the financial statement | 2019-10-30 |
Statement code | SprFinJednostkaInnaWZlotych |
System code | SFJINZ (1) |
Schema version | 1-2 |
Financial Statement Variant | 1 |
Entity identifying data
Company, registered office or residence address
Name BUDOWNICTWO DROGOWE "REMDRO" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Registered office
Province (voivodeship) dolnośląskie
County Wrocław
Municipality Wrocław
City Wrocław
Address
Address
Country PL
Province (voivodeship) dolnośląskie
County Wrocław
Municipality Wrocław
Street Czajkowskiego
Building number 11-13
City Wrocław
Postal code 51-171
Post office Wrocław
Primary activity of entity
Polish Classification of Activity code (PKD code) 0141B
Identyfikator podatkowy NIP 9151267094
Numer KRS. Pole obowiązkowe dla jednostek wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego. 0000128357
Indication of the period covered by the financial statements
Date from 2018-01-01
Date To 2018-12-31
Indication that the financial statements contain aggregated data, if the entity maintains internal organization units that prepare separate financial statements: true - the financial statement contains aggregated data; false - the financial statements do not contain aggregated data false
Continuity assumption
Wskazanie, czy sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności gospodarczej przez jednostkę w dającej się przewidzieć przyszłości true
Wskazanie, czy nie istnieją okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania przez nią działalności: true - Brak okoliczności wskazujących na zagrożenie kontynuowania działalności; false - Wystąpiły okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania działalności true
Zasady (polityka) rachunkowości. Omówienie przyjętych zasad (polityki) rachunkowości, w zakresie w jakim ustawa pozostawia jednostce prawo wyboru, w tym:
valuation methods of assets and liabilities (as well as of amortisation)),
Metody wyceny: Środki trwałe i WNiP 1. Wartość początkową środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych ujmowano w księgach w wysokości cen nabycia. 2. Amortyzacja obliczona została zgodnie z zasadami właściwymi dla amortyzacji podatkowej, przy czym: a) środki trwałe odpisywane były jednorazowo w miesiącu wydania do użytkowania i ujmowane w ewidencji środków trwałych, b) pozostałe środki trwałe umarzane były metodą liniową, za pomocą stawek przewidzianych w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych, c) wartości niematerialne i prawne – programy i licencje amortyzuje się przez okres 2 lat. Inwestycje długoterminowe i krótkoterminowe Inwestycje długoterminowe wyceniane są według cen nabycia pomniejszone o odpisy spowodowane trwałą utratą ich wartości lub powiększone o odpisy spowodowane ich wzrostem do wartości godziwej (rynkowej). Długoterminowe aktywa finansowe Nie wystąpiły. Aktywa obrotowe 1. Wycena pozostałych aktywów i pasywów dokonywana była w sposób następujący: a) zapasy : - surowce - w cenach nabycia ustalonych jako ceny przeciętne - średnioważone, - materiały - w cenach zakupu, stosując ceny przeciętne, - towary - w cenach zakupu, stosując ceny przeciętne, wycena rozchodu towarów dokonywana jest przy zastosowaniu zasady „pierwsze przyszło – pierwsze wyszło - FIFO, - produkty - w kosztach wytworzenia ostatniego kwartału, Odpisy aktualizujące zapasów dokonywane są w związku z trwałą utratą ich wartości. b) należności, roszczenia i zobowiązania - w ciągu roku wykazywane według wartości nominalnej, - należności kwocie wymaganej zapłaty z zachowaniem zasady ostrożnej wyceny, - zobowiązania w kwocie wymaganej zapłaty, Należności i zobowiązania w walutach obcych wykazywane były w ciągu roku w wartości nominalnej przeliczonej na złote polskie według średniego kursu NBP dla danej waluty z dnia poprzedzającego dokonanie operacji. Stan nierozliczonych na dzień bilansowy należności i zobowiązań wyrażony w walutach obcych przelicza się na walutę polską wg kursu wg kursu średniego dla danej waluty ustalonym przez NBP obowiązującym w dniu bilansowym. Odpisy aktualizujące tworzy się na należności, co do których istnieje wątpliwość ich odzyskania przy uwzględnieniu stopnia prawdopodobieństwa ich zapłaty. c) środki pieniężne - krajowe środki pieniężne ustalono w wartości nominalnej, - operacje gospodarcze w ciągu roku, dotyczące środków pieniężnych wyrażonych w walutach obcych nie wystąpiły. Kredyty i pożyczki Kredyty i pożyczki bankowe /nie wystąpiły/. Różnice kursowe Różnice kursowe / nie wystąpiły /. Kapitały własne w wartości nominalnej. Rezerwy na zobowiązania w wiarygodnie oszacowanej wysokości / nie wystąpiły /. Fundusze specjalne w wartości nominalnej / nie tworzono /. Rozliczenia międzyokresowe w wartości nominalnej wynosiły.
determining the financial result
Wynik finansowy Wynik finansowy jednostki został wyceniony w wiarygodnie ustalonej wartości, przy zachowaniu zasady memoriału współmierności, ostrożności i realizacji. Na wykazywany w księgach rachunkowych wynik finansowy jednostki składają się: ▪ wynik działalności operacyjnej ▪ wynik na operacjach finansowych, ▪ obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych i płatności z nim zrównanych na podstawie odrębnych przepisów. Wynik działalności operacyjnej stanowi różnicę między sumą należnych przychodów ze sprzedaży produktów, usług oraz zysków ze sprzedaży składników majątku trwałego wyrażonych w rzeczywistych cenach sprzedaży, z uwzględnieniem dotacji, opustów, rabatów i innych zwiększeń lub zmniejszeń, bez podatku od towarów i usług, oraz zrealizowanych pozostałych przychodów operacyjnych a wartością sprzedanych produktów, usług i strat ze sprzedaży składników majątku trwałego wycenionych w kosztach wytworzenia lub cenach nabycia (zakupu), powiększoną o całość poniesionych od początku roku obrotowego kosztów ogólnego zarządu, sprzedaży produktów, towarów i innych składników majątku oraz pozostałych kosztów operacyjnych. Wynik na operacjach finansowych stanowi różnicę między należnymi przychodami z operacji finansowych, a w szczególności z posiadania udziałów w innych jednostkach, papierów wartościowych, odsetek od pożyczek i należności, w tym także odsetek za zwłokę w zapłacie, z rozwiązania rezerwy, otrzymania dyskonta, zysków ze sprzedaży papierów wartościowych i dodatnich różnic kursowych, oprocentowania lokat i rachunków bankowych a kosztami operacji finansowych, na które składają się w szczególności odsetki, w tym także za zwłokę w zapłacie, prowizje od pożyczek i zobowiązań, płacone dyskonto, straty na sprzedaży papierów wartościowych i ujemnych różnic kursowych. Wynik na operacjach nadzwyczajnych stanowi różnicę między zrealizowanymi zyskami nadzwyczajnymi a poniesionymi stratami nadzwyczajnymi. Zyski i straty nadzwyczajne obejmują skutki finansowe zdarzeń powstających niepowtarzalnie, poza zwykłą działalnością Spółki i dlatego nie kwalifikują się do pozostałych kosztów operacyjnych np. skutki zdarzeń losowych. Omówienie pozostałych zagadnień związanych ze sporządzeniem sprawozdania finansowego: 1. sprawozdanie – sporządzone zostało w zł i gr, pełną szczegółowością rzeczową określoną w zał. nr 1 do Uor i zawiera dane porównawcze wg art. 46, 47 i 48 Uor; 2. rachunek zysków i strat sporządzono w postaci porównawczej, zgodnie z zapisami w PR. 3. punktem wyjściowym do sporządzenia sprawozdania finansowego były prawidłowo prowadzone księgi rachunkowe, po uzyskaniu zgodności analityki z syntetyką oraz zgodności dzienników częściowych z obrotami i saldami kont księgi głównej; 4. zamknięte na dzień bilansowy księgi rachunkowe zawierają salda, które po uwzględnieniu sald kont korygujących bądź aktualizujących zostały wykazane odpowiednio w sprawozdaniu finansowym; 5. dowody księgowe i księgi rachunkowe oraz dokumenty inwentaryzacyjne zostały uprzednio sprawdzone, odpowiednio zaksięgowane i chronologicznie uporządkowane;
determining the financial statements preparation method
Omówienie zagadnień związanych ze sporządzeniem sprawozdania finansowego: 1. sprawozdanie (w tym rachunek przepływów pieniężnych) – sporządzone zostało w zł i gr, pełną szczegółowością rzeczową określoną w zał. nr 1 do Uor i zawiera dane porównawcze wg art. 46, 47 i 48 Uor; 2. rachunek zysków i strat sporządzono w postaci porównawczej, zgodnie z zapisami w PR. 3. punktem wyjściowym do sporządzenia sprawozdania finansowego były prawidłowo prowadzone księgi rachunkowe, po uzyskaniu zgodności analityki z syntetyką oraz zgodności dzienników częściowych z obrotami i saldami kont księgi głównej; 4. zamknięte na dzień bilansowy księgi rachunkowe zawierają salda, które po uwzględnieniu sald kont korygujących bądź aktualizujących zostały wykazane odpowiednio w sprawozdaniu finansowym; 5. dowody księgowe i księgi rachunkowe oraz dokumenty inwentaryzacyjne zostały uprzednio sprawdzone, odpowiednio zaksięgowane i chronologicznie uporządkowane