mojeanalizy.pl
  • XML Reader
  • Texts
  • Legal information

MAKAX Sp. z o.o. (KRS: 0000662279) (NIP: 5851477414)

from 2018-01-01 to 2019-12-31

  • Predominant activity:

    Address of registered office:

    Postal address:

NIP:
KRS:
REGON:
Current name:
Abbreviated name:
Legal form:
Registry type:
Date of incorporation:
Last modification date in REGON:

MAKAX Sp. z o.o.

KRS: 0000662279 NIP: 5851477414

Key financial data

Period from 2019-01-01 to 2019-12-31

Assets

Total Assets
PLN 13.7 M
44.95 % YOY
Cash and other financial assets
PLN 565.0 K
79.19 % YOY

Result

Net Income
PLN 2.7 M
47.01 % YOY
Total Revenue
PLN 37.7 M
43.21 % YOY
EBIT
PLN 3.9 M
56.53 % YOY
Income Tax
PLN 544.6 K
57.84 % YOY

Debt

Total Debt (liabilities and provisions for liabilities)
PLN 9.4 M
35.70 % YOY
Financial Liabilities, incl. obtained loans
PLN 3.7 M
21.65 % YOY


Available financial statements (financial reports)

2018 | 2019

Content of financial reports, detailed financial data

You can find contents of the financial reports and detailed financial data by clicking on the tabs on the left.




The displayed screen was added by mojeanalizy.pl and is not part of the financial statement.

Introduction
Title of financial statement | Period from 2019-01-01 to 2019-12-31
The starting date of the period for which the report was drawn up 2019-01-01
The end date of the period for which the report was drawn up 2019-12-31
The date of preparing the financial statement 2020-05-25
Statement code SprFinJednostkaInnaWZlotych
System code SFJINZ (1)
Schema version 1-2
Financial Statement Variant 1

Introduction to financial statement | Period from 2019-01-01 to 2019-12-31
  • Entity identifying data

    Company, registered office or residence address

    Name MAKAX Sp. z o.o.

    Registered office

    Province (voivodeship) pomorskie

    County Sopot

    Municipality Sopot

    City Sopot

    Address

    Address

    Country PL

    Province (voivodeship) pomorskie

    County Sopot

    Municipality Sopot

    Street Władysława Łokietka

    Building number 19C

    Flat number 13

    City Sopot

    Postal code 81-735

    Post office Sopot

    Primary activity of entity

    Polish Classification of Activity code (PKD code) 4211Z

    Polish Classification of Activity code (PKD code) 4120Z

    Polish Classification of Activity code (PKD code) 4212Z

    Polish Classification of Activity code (PKD code) 4213Z

    Polish Classification of Activity code (PKD code) 4291Z

    Polish Classification of Activity code (PKD code) 4299Z

    Polish Classification of Activity code (PKD code) 4311Z

    Polish Classification of Activity code (PKD code) 7711Z

    Polish Classification of Activity code (PKD code) 7732Z

    Polish Classification of Activity code (PKD code) 7830Z

    Identyfikator podatkowy NIP 5851477414

    Numer KRS. Pole obowiązkowe dla jednostek wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego. 0000662279

  • Indication of the period covered by the financial statements

    Date from 2019-01-01

    Date To 2019-12-31

  • Indication that the financial statements contain aggregated data, if the entity maintains internal organization units that prepare separate financial statements: true - the financial statement contains aggregated data; false - the financial statements do not contain aggregated data false

  • Continuity assumption

    Wskazanie, czy sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności gospodarczej przez jednostkę w dającej się przewidzieć przyszłości true

    Wskazanie, czy nie istnieją okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania przez nią działalności: true - Brak okoliczności wskazujących na zagrożenie kontynuowania działalności; false - Wystąpiły okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania działalności true

  • Zasady (polityka) rachunkowości. Omówienie przyjętych zasad (polityki) rachunkowości, w zakresie w jakim ustawa pozostawia jednostce prawo wyboru, w tym:

    valuation methods of assets and liabilities (as well as of amortisation)),

    Aktywa i pasywa Spółka wycenia według zasad określonych w Ustawie o rachunkowości: 1. Wartości niematerialne i prawne - są wyceniane się według cen nabycia i amortyzowane metodą liniową stawką 50%. 2. Środki trwałe - są wyceniane w cenie nabycia, a w przypadku wytworzenia środka trwałego we własnym zakresie, w wysokości kosztu wytworzenia pomniejszonych o skumulowane umorzenie i odpis aktualizujący z tytułu trwałej utraty wartości. Do ewidencji środków trwałych wprowadza się rzeczowe aktywa trwałe o koszcie nabycia powyżej 500 zł, które są utrzymywane przez jednostkę w celu wykorzystania ich w prowadzonej działalności i w stosunku do których przewiduje się, iż będą wykorzystywane przez czas dłuższy niż 1 rok. Rzeczowe aktywa trwałe są amortyzowane liniowo zgodnie z art. 16m ust. 1 ustawy o Podatku Dochodowym od Osób Prawnych od miesiąca następnego po miesiącu przekazania do użytkowania. Spółka stosuje następujące stawki amortyzacyjne: budynki i budowle 2,5%, urządzenia techniczne i maszyny od 5% do 30%, środki transportu 20%, pozostałe środki trwałe od 10% do 20%. Środki trwałe o wartości nabycia od 500 zł do 10 000 zł amortyzowane są jednorazowo w miesiącu przekazania do użytkowania. W przypadku zakupu używanych rzeczowych aktywów trwałych, stawki amortyzacji ustalane są indywidualnie, odpowiednio do przewidywanego okresu użytkowania. 3. Środki trwałe w budowie - są wyceniane w wysokości ogółu kosztów pozostających w bezpośrednim związku z ich nabyciem lub wytworzeniem, w tym kosztów finansowych. Aktywa trwałe w trakcie budowy nie są amortyzowane do momentu zakończenia ich budowy i oddania do użytkowania. 4. Środki trwałe leasingowe - 01.01.2019 umowy leasingu zostały przekwalifikowane do ksiąg rachunkowych jako Rzeczowe Aktywa Trwałe i wprowadzone do Ewidencji Środków Trwałych (z oznaczeniem, że są leasingowane) w wartości kapitału pozostającego do spłaty, zgodnie z harmonogramem leasingu stanowiącym załącznik do umowy leasingowej. Środki trwałe leasingowe są amortyzowane przez krótszy z dwóch okresów: okres wynikający ze stawki amortyzacyjnej jak dla własnego środka trwałego lub okres leasingu (z zaokrągleniem do 1%). W momencie zakończenia leasingu, leasingowany środek jest wyksięgowywany z ewidencji środków trwałych, a nieumorzona część jest ujmowana na koncie pozostałych kosztów operacyjnych. Wykup leasingowanego przedmiotu po zakończeniu umowy leasingu jest wprowadzany do ewidencji środków trwałych jako własny środek trwały w wartości wykupu i jednorazowo amortyzowany w dniu przyjęcia do użytkowania. Zobowiązania z tytułu rat leasingowych zostały rozdzielone na część kapitałową i część odsetkową. Wartość części rat dotycząca spłaty kapitału została zaksięgowana na zobowiązania z tytułu leasingu w podziale na część krótkoterminową z terminami spłaty w bieżącym roku i część długoterminową do spłaty w latach następnych. Część odsetkowa rat leasingowych z faktur jest na bieżąco księgowana jako koszt finansowy, koszt odsetek od leasingu. 5. Środki pieniężne w banku i w kasie - wyceniane są według wartości nominalnej. Spółka do wyceny rozchodu waluty z rachunku walutowego stosuje kurs średni ogłoszony przez NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień dokonania płatności. Na dzień bilansowy środki pieniężne na rachunkach walutowych wyceniane są według średniego kursu da danej waluty ogłoszonego przez NBP. Do wyceny rozchodu środków pieniężnych z rachunku walutowego Spółka stosuje metodę FIFO. 6. Materiały - za

    valuation methods of assets and liabilities (as well as of amortisation)),

    pasy materiałów ewidencjonowane w magazynie, są wycenione według ceny nabycia, z uwzględnieniem odpisów aktualizujących. Do wyceny rozchodu materiałów z magazynu Spółka stosuje metodę FIFO. 7. Długoterminowe usługi budowlane – Spółka zalicza do kontraktów długoterminowych roboty budowlane prowadzone w ramach kontraktów o umownym okresie realizacji dłuższym niż 6 miesięcy, objętych na dzień bilansowy niezakończonymi umowami, których udział jest istotny w całości przychodów operacyjnych za dany okres sprawozdawczy. Ewidencja kosztów prowadzona jest w rzeczywistym koszcie wytworzenia na koncie 500 z analityką nazwy danej budowy. Do pomiaru stopnia zaawansowania niezakończonych umów budowlanych Spółka stosuje metodę kosztową polegająca na określaniu na dzień bilansowy stopnia zaawansowania prac w takim procencie, jaki stanowi udział poniesionych od rozpoczęcia umowy do dnia bilansowego kosztów umowy w całkowitej kwocie kosztów wykonania umowy, obejmującej koszty już poniesione oraz wynikające z aktualnego globalnego budżetu kosztów koszty wymagające jeszcze poniesienia dla pełnego wykonania umowy. 8. Należności - Należności z tytułu dostaw i usług są ujmowane i pokazywane według kwot pierwotnie zafakturowanych, z uwzględnieniem odpisu na należności wątpliwe. Odpis na należności oszacowany jest wtedy, gdy ściągnięcie pełnej kwoty należności przestało być prawdopodobne, a kwota tej należności przekracza 1 000 zł. Odpis tworzy się w ciężar pozostałych kosztów operacyjnych w momencie stwierdzenia nieściągalności należności. Odpisy aktualizujące wartość należności są dokonywane na podstawie oceny wypłacalności dłużnika, analizy jego sytuacji gospodarczej lub finansowej (w oparciu o informacje na dzień bilansowy, jak i po tej dacie) i określenia stopnia prawdopodobieństwa nieściągalności zarówno należności przeterminowanych, jak i nieprzeterminowanych. 9. Kapitały - Kapitały własne ujmuje się w księgach rachunkowych z podziałem na ich rodzaje i według zasad określonych przepisami prawa i umowy Spółki. Kapitał zakładowy Spółki jest wykazywany według wartości nominalnej, w wysokości zgodnej z Umową Spółki oraz wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego. Kapitał zapasowy może być tworzony zgodnie z Umową Spółki, z odpisów z zysku lub dopłat Wspólników. W pozycji zysk (strata) z lat ubiegłych prezentowane mogą być następujące wartości: zatwierdzony, lecz niepodzielony zysk z lat ubiegłych, zatwierdzony, lecz niepokryta strata z lat ubiegłych, efekt błędu podstawowego w latach ubiegłych, który winien zostać zatwierdzony przez zgromadzenie wspólników, skutki zmian zasad rachunkowości. 10. Zobowiązania - Zobowiązania z tytułu dostaw i usług wycenia się w kwocie nominalnej. Zatrzymane kaucje gwarancyjne (zabezpieczenie należytego wykonania umowy i usunięcia wad i usterek) pozostają w księgach rachunkowych jako zobowiązania wobec dostawcy lub wykonawcy robót. 11. Rezerwy - wycenia się nie rzadziej niż na dzień bilansowy w wiarygodnie uzasadnionej oszacowanej wartości. Rezerwy tworzy się na: pewne lub w dużym stopniu prawdopodobieństwa przyszłe zobowiązania, których kwoty można w sposób wiarygodny oszacować, a w szczególności na straty z transakcji w toku ich przeprowadzania, w tym z tytułu udzielonych gwarancji, poręczeń, operacji kredytowych względnie skutków toczącego się postępowania sądowego. Rezerwy rozwiązuje się w momencie powstania zobowiązania, na które uprzednio utworzono rezerwę. Rezerwy niewykorzystane na dzień ustania lub zmniejszenia się

    valuation methods of assets and liabilities (as well as of amortisation)),

    ryzyka, na które je utworzono zaliczane są do pozostałych przychodów operacyjnych, przychodów finansowych lub zysków nadzwyczajnych. Z uwagi na małą istotność, firma nie tworzy rezerw na świadczenia pracownicze i emerytalne, oraz na niewykorzystane urlopy. Bieżące zobowiązania wynikające z powyższych tytułów – podlegają rozliczeniu w koszty w momencie ich poniesienia (metoda kasowa). 12. Czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów - Spółka dokonuje czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów, jeżeli dotyczą one przyszłych okresów sprawozdawczych. W ciągu okresu sprawozdawczego przedmiotem rozliczeń międzyokresowych są koszty (o wartości powyżej 1.000 zł) dotyczące głównie: ubezpieczeń majątkowych, prenumerat i prowizji od udzielonych kredytów, gwarancji i poręczeń. 13. Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów - dokonywane są w wysokości prawdopodobnych zobowiązań przypadających na bieżący okres sprawozdawczy.

    determining the financial result

    Spółka sporządza rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym według załącznika nr 1 do ustawy o rachunkowości. Ewidencję i rozliczanie kosztów Spółka prowadzi na kontach zespołu 4 i 5 z rozwinięciem analitycznym, zgodnie z załączonym planem kont. Na wynik finansowy netto składają się, następujące elementy: - wynik na działalności operacyjnej podstawowej, - wynik na działalności operacyjne pozostałej, - wynik na operacjach finansowych, - obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego z tytułu podatku dochodowego. Wynik na podstawowej działalności operacyjnej w wybranym przez Spółkę porównawczym wariancie sporządzania rachunku zysków i strat, ustala się tak, że od sumy przychodów netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów skorygowanych o zmianę stanu produktów (zwiększenie stanu produktów występuje ze znakiem plus, a zmniejszenie - ze znakiem minus) i zwiększonych o koszt wytworzenia produktów na własne potrzeby odejmowana jest suma kosztów działalności operacyjnej według ich rodzaju oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów. Pozostałe składniki rachunku zysków i strat obejmują pozostałe przychody i koszty operacyjne, przychody i koszty finansowe, podatek dochodowy i pozostałe obowiązkowe zmniejszenia zysku lub zwiększenia straty. Wynik działalności operacyjnej - stanowi różnicę między przychodami netto ze sprzedaży (z uwzględnieniem dotacji, upustów, rabatów i innych zwiększeń lub zmniejszeń, ale bez podatku VAT) oraz pozostałymi przychodami operacyjnymi, a wartością sprzedanych usług, towarów i materiałów wycenionych w kosztach wytworzenia, albo cenach nabycia lub zakupu. Różnica ta jest powiększona o całość poniesionych od początku roku obrotowego kosztów ogólnych zarządu, oraz pozostałych kosztów operacyjnych. Wynik operacji finansowych – stanowi różnicę między przychodami, a kosztami finansowymi. Głównie z tytułu dywidend, odsetek, zysków lub strat ze zbycia oraz aktualizacji wartości inwestycji oraz nadwyżki dodatnich różnic kursowych nad ujemnymi

    determining the financial statements preparation method

    Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności gospodarczej przez Spółkę w dającej się przewidzieć przyszłości, obejmującej okres nie krótszy niż jeden rok od dnia bilansowego. Nie istnieją również okoliczności wskazujące na zagrożenie kontynuowania działalności. Spółka nie zamierza, ani nie musi zaniechać działalności lub istotnie zmniejszyć jej zakresu. Spółka sporządza sprawozdanie finansowe według załącznika nr 1 do ustawy o rachunkowości dla jednostek innych niż banki, zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji. Sprawozdanie finansowe jest sporządzane na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz na każdy inny dzień bilansowy. 1. Ewidencja kosztów prowadzona jest w układzie rodzajowym i kalkulacyjnym. 2. Sprawozdanie finansowe spółki obejmuje bilans, rachunek zysków i strat oraz informację dodatkową. 3. Rachunek zysków i strat sporządzany jest w wariancie porównawczym. 4. Dane liczbowe w sprawozdaniu wykazuje się w złotych i groszach. 5. Z uwagi, iż sprawozdanie finansowe sporządzone za 2019 roku nie podlega obowiązkowi badaniu przez biegłego rewidenta, nie zawiera zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym oraz rachunku przepływów pieniężnych.

  • Detailed information resulting from needs or specificity of entity

    Name of item INFORMACJE OGÓLNE

    Description

    1. Spółka rozpoczęła działalność w dniu 24 stycznia 2017 roku. Akt założycielski Spółki sporządzono w formie aktu notarialnego w Kancelarii Notarialnej Notariusz Lucyny Wąsowicz – Herendarczyk w Gdańsku i zarejestrowano w Repetytorium A Numer 370/2017. Spółka działa pod nazwą MAKAX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. 2. W dniu 06 lutego 2017 r. postanowieniem Sądu Rejonowego Gdańsk – Północ VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Spółka została wpisana do Rejestru Przedsiębiorców pod numerem 0000662279. 3. Siedziba spółki mieści się w Sopocie, kod pocztowy 81-735, przy ul. Władysława Łokietka 19c/13. 4. Przedmiotem działalności Spółki w oparciu o PKD jest ujęte w PKD w dziale 42.11.Z – ROBOTY ZWIĄZANE Z BUDOWĄ DRÓG I AUTOSTRAD 5. Dla celów rozliczeń z tytułu podatków Spółce nadano numer NIP 585-147-74-14. Dla celów statystycznych jednostka otrzymała numer REGON 366715066. 6. Czas trwania działalności spółki jest nieograniczony.

Title of financial statement | Period from 2018-01-01 to 2018-12-31
The starting date of the period for which the report was drawn up 2018-01-01
The end date of the period for which the report was drawn up 2018-12-31
The date of preparing the financial statement 2019-03-31
Statement code SprFinJednostkaInnaWZlotych
System code SFJINZ (1)
Schema version 1-0E
Financial Statement Variant 1

Introduction to financial statement | Period from 2018-01-01 to 2018-12-31
  • Entity identifying data

    Company, registered office or residence address

    Name MAKAX SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

    Registered office

    Province (voivodeship) POMORSKIE

    County M. SOPOT

    Municipality M. SOPOT

    City SOPOT

    Address

    Address

    Country PL

    Province (voivodeship) POMORSKIE

    County M. SOPOT

    Municipality M. SOPOT

    Street WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA

    Building number 19C

    Flat number 13

    City SOPOT

    Postal code 81-735

    Post office SOPOT

    Primary activity of entity

    Polish Classification of Activity code (PKD code) 4211Z

    Number in relevant court register or registry

    KRS number (National Court Register) 0000662279

  • Indication of the period covered by the financial statements

    Date from 2018-01-01

    Date To 2018-12-31

  • Indication that the financial statements contain aggregated data, if the entity maintains internal organization units that prepare separate financial statements: true - the financial statement contains aggregated data; false - the financial statements do not contain aggregated data false

  • Continuity assumption

    Wskazanie, czy sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności gospodarczej przez jednostkę w dającej się przewidzieć przyszłości true

    Indication whether there are any circumstances that could pose a threat to her going concern status true

  • Accounting principles (policy)

    Adopted accounting (policy) principles, where the choice is allowed by statutory provisions, including

    Szczegółowe zasady rachunkowości stosowane przez Spółkę zostały szczegółowo opisane w odrębnym dokumencie – Polityce Rachunkowości. Poniżej zostały wybrane i przedstawione najważniejsze elementy.

    valuation methods of assets and liabilities (as well as of amortisation)),

    Aktywa i pasywa wyceniono według zasad określonych Ustawą o rachunkowości, z tym, że: 1) Wartości niematerialne i prawne wycenia się według cen nabycia lub kosztów wytworzenia dla kosztów prac rozwojowych, pomniejszonych o skumulowane odpisy umorzeniowe oraz o ewentualne odpisy z tytułu trwałej utraty wartości. Za wartości niematerialne i prawne uznaje się: -koszty prac rozwojowych zakończonych pozytywnym wynikiem, który zostanie wykorzystany do produkcji, -nabyta wartość firmy, -nabyte prawa majątkowe, prawa pokrewne, licencje i koncesje, -nabyte prawa do wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych, -know-how. Wartości niematerialne i prawne amortyzowane są metodą liniową w okresie przewidywanej ekonomicznej użyteczności. 2) Środki trwałe są wyceniane w cenie nabycia, a w przypadku wytworzenia środka trwałego we własnym zakresie, w wysokości kosztu wytworzenia pomniejszonych o skumulowane umorzenie i odpis aktualizujący z tytułu trwałej utraty wartości. W uzasadnionych przypadkach do ceny nabycia lub kosztu wytworzenia środków trwałych w budowie zalicza się różnice kursowe z wyceny należności i zobowiązań powstałe na dzień bilansowy oraz odsetki od zobowiązań finansujących wytworzenie lub nabycie środków trwałych. Zgodnie z Ustawą o rachunkowości wartość początkowa oraz dotychczas dokonane odpisy amortyzacyjne (umorzeniowe) mogą na podstawie odrębnych przepisów ulegać aktualizacji wyceny. Ustalona w wyniku aktualizacji wyceny wartość księgowa netto środka trwałego nie powinna być wyższa od realnej wartości, której odpisanie w przewidywanym okresie jego dalszego używania jest ekonomicznie uzasadnione. Ostatnia aktualizacja środków trwałych zastała przeprowadzona przy użyciu stawek określonych przez prezesa GUS na dzień 01 stycznia 1995 r. 3) Odpisy amortyzacyjne od środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych dokonywane są na podstawie planu amortyzacji, zawierającego stawki i kwoty rocznych odpisów. Wysokość planowanych stawek ustala się, uwzględniając zużycie fizyczne i ekonomiczne środków oraz okres gospodarczej przydatności praw. Dla celów podatkowych przyjmowane były stawki amortyzacyjne wynikające z Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z dnia 15 lutego 1992 roku, określającej wysokość amortyzacji stanowiącej koszty uzyskania przychodów. Dokonywanie odpisów amortyzacyjnych rozpoczyna się począwszy od miesiąca następującego po miesiącu oddania składnika do używania. Odpisów amortyzacyjnych od wszystkich środków trwałych dokonuje się metodą liniową. Zastosowane stawki amortyzacyjne kształtują się następująco: -budowle i budynki od 1,5% do 10% -urządzenia techniczne i maszyny (z wyłączeniem sprzętu komputerowego) od 7% do 30% -środki transportu Od 7% do 40% -inne środki trwałe od 10% do 25%. 4) Na każdy dzień bilansowy dokonuje się weryfikacji przyjętego okresu ekonomicznej użyteczności każdego składnika. 5) Rzeczowe składniki aktywów obrotowych spółka wycenia w następujący sposób: -Podstawowe surowce do produkcji - cena zakupu -Roboty budowlane w toku - rzeczywiście poniesione nakłady z uwzględnieniem robocizny, kosztów odsetek bankowych i usług obcych W sytuacjach uzasadnionych niezbędnym przygotowaniem towaru lub produktu do sprzedaży, bądź długim okresem wytwarzania produktu, cenę nabycia lub koszt wytworzenia zwiększa się o koszty obsługi zobowiązań zaciągniętych w celu finansowania z

    valuation methods of assets and liabilities (as well as of amortisation)),

    apasu towarów lub produktów w okresie ich przygotowania do sprzedaży bądź wytworzenia i związanych z nimi różnic kursowych, pomniejszonych o przychody z tego tytułu. Odpisy aktualizujące wartość rzeczowych składników majątku obrotowego dokonane w związku z trwałą utratą ich wartości lub spowodowane wyceną doprowadzającą ich wartość do cen sprzedaży netto możliwych do uzyskania pomniejszają wartość pozycji w bilansie i zalicza się je odpowiednio do: -pozostałych kosztów operacyjnych, -kosztów wytworzenia sprzedanych produktów lub usług, -kosztów sprzedaży. 6) Należności wycenia się w kwotach wymaganej zapłaty, z zachowaniem zasady ostrożnej wyceny. 7) Należności z tytułu dostaw i usług wykazuje się w kwocie netto, pomniejszonej o utworzone odpisy aktualizujące, które tworzy się w ciężar pozostałych kosztów operacyjnych. Należności wyrażone w walutach obcych wycenia się na dzień bilansowy po obowiązującym na ten dzień średnim kursie ogłoszonym dla danej waluty przez NBP. Różnice kursowe od należności wyrażonych w walutach obcych powstałe na dzień wyceny i przy zapłacie zalicza się odpowiednio: -ujemne – do kosztów finansowych -dodatnie – do przychodów finansowych W uzasadnionych przypadkach odnosi się je do kosztu wytworzenia produktów, usług lub ceny nabycia towarów, a także wytworzenia środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych (odpowiednio na zwiększenie lub zmniejszenie tych kosztów). 8) Środki pieniężne wykazuje się w wartości nominalnej. 9) Środki pieniężne wyrażone w walutach obcych wycenia się na dzień bilansowy po średnim kursie danej waluty, zawartym w tabeli kursów NBP. 10) Rozliczenie międzyokresowe kosztów czynne dokonywane są, jeżeli koszty poniesione dotyczą przyszłych okresów sprawozdawczych. 11) Odpisy czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów następują stosownie do upływu czasu. Czas i sposób rozliczenia są uzasadnione charakterem rozliczanych kosztów, z zachowaniem zasady ostrożnej wyceny. 12) Kapitały własne ujmuje się w księgach rachunkowych w wartości nominalnej według ich rodzajów i zasad określonych przepisami prawa, statutu lub umowy spółki. 13) Kapitał zakładowy spółki kapitałowej wykazuje się w wysokości określonej w umowie lub statucie i wpisanej w rejestrze sądowym. 14) Rezerwy tworzy się na pewne lub o dużym stopniu prawdopodobieństwa przyszłe zobowiązania i wycenia się je na dzień bilansowy w wiarygodnie oszacowanej wartości. Rezerwy zalicza się odpowiednio do pozostałych kosztów operacyjnych, kosztów finansowych lub strat nadzwyczajnych, zależnie od okoliczności, z którymi wiążą się przyszłe zobowiązania. 15) Rezerwy tworzone są na poniższe tytuły: -straty z transakcji gospodarczych w toku; -udzielone gwarancje i poręczenia; -skutki toczącego się postępowania sądowego i odwoławczego. 16) Zobowiązania wycenia się na dzień bilansowy w kwocie wymagającej zapłaty. Jeżeli termin wymagalności przekracza jeden rok od daty bilansowej, salda tych zobowiązań, z wyjątkiem zobowiązań z tyt. dostaw i usług, wykazuje się jako długoterminowe. Pozostałe części sald wykazywane są jako krótkoterminowe. 17) Różnice kursowe dotyczące zobowiązań wyrażonych w walutach obcych powstałe na dzień wyceny i przy uregulowaniu zalicza się odpowiednio: -ujemne – do kosztów finansowych -dodatnie – do przychodów finansowych W uzasadnionych przypadkach odnosi się je do kosztu wytworzenia produktów, usług lub ce

    valuation methods of assets and liabilities (as well as of amortisation)), ny nabycia towarów, a także wytworzenia środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych.

    determining the financial result

    Wynik finansowy spółki obejmuje wszystkie osiągnięte i przypadające na jej rzecz przychody oraz związane z tymi przychodami koszty zgodnie z zasadami memoriału, współmierności przychodów i kosztów oraz ostrożnej wyceny. Zgodnie z polityką rachunkowości spółka do ewidencji i rozliczania kosztów stosuje konta zespołu 5.

    determining the financial statements preparation method

    Stosownie do artykułu 52 Ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 roku z późniejszymi zmianami (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 351 z późniejszymi zmianami), Zarząd Spółki MAKAX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawia sprawozdanie finansowe za 2018 rok rozpoczynający się 01. stycznia 2018 r. a kończący się 31. grudnia 2018 r., na które składają się: -bilans sporządzony na dzień 31 grudnia 2018 r., -rachunek zysków i strat sporządzony za okres od 01. stycznia 2018 r. do 31. grudnia 2018 r., -informacja dodatkowa, obejmująca wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia. Do sprawozdania finansowego dołącza się sprawozdanie z działalności jednostki za okres objęty sprawozdaniem finansowym. Sprawozdanie finansowe obejmuje okres od 01STYCZNIA 2018 roku do 31 GRUDNIA 2018 roku. Sprawozdanie finansowe sporządzone zostało zgodnie z przedstawionymi zasadami ustawy o rachunkowości oraz rzetelnie i jasno przedstawia sytuację majątkową i finansową oraz wynik finansowy. Na dzień sporządzenia sprawozdania finansowego nie są nam znane okoliczności i zdarzenia, które świadczyłyby o istnieniu poważnych zagrożeń dla kontynuowania przez jednostkę działalności w najbliższym okresie. Dlatego sprawozdanie sporządzono przy założeniu, że działalność będzie kontynuowana w okresie nie krótszym niż jeden rok od dnia bilansowego.

  • Detailed information resulting from needs or specificity of entity

    Name of item INFORMACJE OGÓLNE

    Description

    Spółka rozpoczęła działalność w dniu 24 stycznia 2017 roku. Akt założycielski Spółki sporządzono w formie aktu notarialnego w Kancelarii Notarialnej Notariusz Lucyny Wąsowicz - Herendarczyk w Gdańsku i zarejestrowano w Repertorium A Numer 370/2017. Spółka działa pod nazwą MAKAX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. W dniu 06 lutego 2017 r. postanowieniem Sądu Rejonowego Gdańsk - Północ VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, Spółka została wpisana do Rejestru Przedsiębiorców pod numerem 0000662279. Siedziba spółki mieści się w Sopocie, kod pocztowy 81-735, przy ul. Władysława Łokietka 19c/13.

  • Detailed information resulting from needs or specificity of entity

    Name of item PRZEDMITY DZIAŁALNOŚCI

    Description

    Przedmiotem działalności Spółki w oparciu o PKD jest: -ujęte w PKD w dziale 42.11.Z. - ROBOTY ZWIAZANE Z BUDOWA DRÓG I AUTOSTRAD Przedmiot pozostałej działalności Spółki w oparciu o PKD jest: -ujęte w PKD w dziale 41.20.Z. - ROBOTY BUDOWLANE ZWIAZANE ZE WZNOSZENIEM BUDYNKÓW MIESZKALNYCH I NIEMIESZKALNYCH -ujęte w PKD w dziale 4212.Z. - ROBOTY ZWIAZANE Z BUDOWA DRÓG SZYNOWYCH I KOLEI PODZIEMNEJ -ujęte w PKD w dziale 42.91.Z. - ROBOTY ZWIAZANE Z BUDOWA OBIEKTÓW INZYNIERII WODNEJ -ujęte w PKD w dziale 42.99.Z. - ROBOTY ZWIAZANE Z BUDOWA POZOSTAŁYCH OBIEKTÓW INZYNIERII LADOWEJ I WODNEJ. GDZIE INDZIEJ NIESKLASYFIKOWANE -ujęte w PKD w dziale 43.11.Z. - ROZBIÓRKA I BURZENIE OBIEKTÓW BUDOWLANYCH -ujęte w PKD w dziale 77.32.Z. - WYNAJEM I DZIERZAWA MASZYN I URZADZEN BUDOWLANYCH -ujęte w PKD w dziale 45.11.Z. - SPRZEDAZ HURTOWA I DETALICZNA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I FURGONETEK -ujęte w PKD w dziale 77.11.Z. - WYNAJEM I DZIERZAWA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I FURGONETEK

  • Detailed information resulting from needs or specificity of entity

    Name of item NUMERY IDENTYFIKACYJNE

    Description

    Dla celów rozliczeń z tytułu podatków Spółce nadano numer NIP 585-147-74-14. Dla celów statystycznych jednostka otrzymała numer REGON 366715066.

Additional information and clarifications
Test version
Attachments to the statement | Period from 2018-01-01 to 2018-12-31
    • Szczegółowy zakres zmian wartości środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
    • Download attachment: Nota_srodki_trwale.pdf

    • Należności długoterminowe – nie występują.
    • Inwestycje długoterminowe w wartości 8 300,00 zł dotyczą posiadanych udziałów w Żuławskim Banku Spółdzielczym. Spóła posiada 10 udziałów o wartości nominalnej 630,00 zł.
    • Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe w wartości 15 293,18 zł obejmują koszty podlegających rozliczeniu w roku 2020 i latach kolejnych i dotyczą: -udzielonej gwarancji do zawartego kontraktu w wysokości 9 156,28 zł -dodatkowego ubezpieczenia samochodu leasingowanego w wysokości 6 136,90 zł
    • Zapasy w wysokości 7 645,50 zł dotyczą materiałów znajdujących się w magazynie Spółki
    • Należności krótkoterminowe w wysokości 6 970 429,40 zł dotyczą: -należności krótkoterminowych z tyt. dostaw i usług od jednostek pozostałych w wysokości 6 027 560,38 zł -wartości przychodów niezafakturowanych w 2018 roku w wysokości 69 153,98 zł wycenionych na dzień bilansowy -kwoty podatku naliczonego do odliczenia w roku kolejnym w wysokości 7 990,88 zł -nadwyżki podatku naliczonego nad podatkiem należnym wykazanym w deklaracjach VAT jako kwota VAT do zwrotu na rachunek bankowy Spółki w wysokości 247 447,00 zł. -wpłaconych kaucji w wysokości 614 760,40 zł. -należności krótkoterminowych pozostałych w wartości 3 516,76 zł będących nadpłatami dokonanymi na rzecz kontrahentów krajowych.
    • Charakterystyka aktywów finansowych
    • Download attachment: Nota_inwestycje_krotkoterminowe.pdf

    • Rozliczenia międzyokresowe kosztów
    • Download attachment: Nota_rozliczenia_miedzyokresowe_kt.pdf

    • Kapitał zakładowy
    • Download attachment: Nota_kapital_podstawowy.pdf

    • Propozycje co do sposobu podziału zysku lub pokrycia straty za rok obrotowy.
    • Download attachment: Nota_podzial_zysku.pdf

    • Podział zobowiązań długoterminowych według pozycji bilansu o pozostałym od dnia bilansowego, przewidywanym umową, okresie spłaty:
    • Download attachment: Nota_zobowiazania.pdf

    • Ustanowione przez Spółkę zabezpieczania majątkowe:
    • Download attachment: Nota_zabezpieczen.pdf

    • Wartość nieamortyzowanych przez jednostkę środków trwałych, używanych na podstawie umów najmu, dzierżawy i innych o podobnym charakterze, w tym leasingu: a) Millenium Leasing Sp. z o.o. – Ford Transit Custom Leasing operacyjny na 35 miesięcy Wartość netto przedmiotu leasingu 98 789,00 zł Wartość zapłacona 17 726,49 zł b) PKO Leasing S.A. – BMW Seria 5 Leasing operacyjny na 35 miesięcy Wartość netto przedmiotu leasingu 243 901,63 zł Wartość zapłacona 31 417,42 zł c) Alior Leasing Sp. z o.o. – BM Ford Tourneo Custom 18 Leasing operacyjny na 35 miesięcy Wartość netto przedmiotu leasingu 100 187,20 zł Wartość zapłacona 20 265,52 zł d) Millenium Leasing Sp. z o.o. – Ford Transit Custom Leasing operacyjny na 35 miesięcy Wartość netto przedmiotu leasingu 99 554,90 zł Wartość zapłacona 20 139,57 zł e) Millenium Leasing Sp. z o.o. – Ford Transit Leasing operacyjny na 35 miesięcy Wartość netto przedmiotu leasingu 104 817,00 zł Wartość zapłacona 23 994,86 zł f) Millenium Leasing Sp. z o.o. – Ford Transit ciężarowy Leasing operacyjny na 35 miesięcy Wartość netto przedmiotu leasingu 90 300,00 zł Wartość zapłacona 20 628,51 zł g) Millenium Leasing Sp. z o.o. – Ford Mondeo Leasing operacyjny na 35 miesięcy Wartość netto przedmiotu leasingu 73 626,02 zł Wartość zapłacona 16 819,44 zł h) Millenium Leasing Sp. z o.o. – Ford Ecosport Leasing operacyjny na 35 miesięcy Wartość netto przedmiotu leasingu 48 991,87zł Wartość zapłacona 15 053,98 zł i) Millenium Leasing Sp. z o.o. – Mercedes Benz V Leasing operacyjny na 35 miesięcy Wartość netto przedmiotu leasingu 174 796,75 zł Wartość zapłacona 1560 788,07 zł j) Millenium Leasing Sp. z o.o. – Ford Mondeo Leasing operacyjny na 35 miesięcy Wartość netto przedmiotu leasingu 105 300,00 zł Wartość zapłacona 40 931,10 zł
    • Struktura rzeczowa (rodzaje działalności) i terytoria (kraj, eksport) przychodów netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów.
    • Download attachment: Nota_przychodow.pdf

    • Dane o kosztach wytworzenia produktów na własne potrzeby oraz o kosztach rodzajowych:
    • Download attachment: Nota_kosztow.pdf

    • OBJAŚNIENIA DO ZAWARTYCH PRZEZ JEDNOSTKĘ UMÓW I ISTOTNYCH TRANSAKCJI 1) Charakteru i celu gospodarczego zawartych przez jednostkę umów nieuwzględnionych w bilansie w zakresie niezbędnym do oceny ich wpływu na sytuację majątkową, finansową i wynik finansowy jednostki – nie wystąpiły. 2) Istotnych transakcji zawartych przez jednostkę na innych warunkach niż rynkowe ze stronami powiązanymi – nie wystąpiły. 3) Średnioroczne zatrudnienie na umowę o pracę w roku obrotowym - 5 osób. 4) Wynagrodzenie Członków Zarządu – nie wystąpiło.
    • ISTOTNE ZDARZENIA DOTYCZĄCE ROKU OBROTOWEGO I LAT UBIEGŁYCH UJĘTE W SPRAWOZDANIU FINANSOWYM. 1) Rok obrotowy 2018 jest kolejnym rokiem działalności Spółki. Zmiany zasad rachunkowości, w tym metod wyceny oraz zmian sposobu sporządzania finansowego w bieżącym roku –nie wystąpiły. 2) Informacja o znaczących zdarzeniach, jakie nastąpiły po dniu bilansowym, a nie zostały uwzględnione w sprawozdaniu finansowym – nie wystąpiły. 3) Informacja dotycząca grup kapitałowych – nie dotyczy. 4) Informacja dotycząca połączeń – nie dotyczy.
Attachments to the statement | Period from 2019-01-01 to 2019-12-31
    • Zmiana wartości początkowej i umorzenia środków trwałych
    • Download attachment: NOTA_1_SRODKI_TRWALE.pdf

    • Zmiana wartości początkowej i umorzenia wartości niematerialnych i prawnych
    • Download attachment: NOTA_2_WARTOSCI_NIEMATERIALNE_PRAWNE.pdf

    • Zmiana wartości inwestycji długoterminowych
    • Download attachment: NOTA_3_INWESTYCJE_DLUGOTERMINOWE.pdf

    • Należności z tytułu dostaw i usług według okresów wymagalności
    • Download attachment: NOTA_4_NALEZNOSCI_Z_TYT_DOSTAW_USLUG.pdf

    • Odpisy aktualizujące wartość należności
    • Download attachment: NOTA_5_ODPISY_AKTUALIZUJACE_NALEZNOSCI.pdf

    • Struktura własności kapitału podstawowego w spółce z o.o. - stan na 31.12.2019
    • Download attachment: NOTA_6_KAPITAL_PODSTAWOWY.pdf

    • Zmiany stanów kapitałów (funduszy) zapasowego i rezerwowego
    • Download attachment: NOTA_7_KAPITAL_ZAPASOWY.pdf

    • Propozycja podziału zysku za 2019 rok
    • Download attachment: NOTA_8_PODZIAL_ZYSKU_2019.pdf

    • Zobowiązania według okresów wymagalności
    • Download attachment: NOTA_9_ZOBOWIAZANIA.pdf

    • Zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek
    • Download attachment: NOTA_10_ZOBOWIAZANIA_KREDYTOWE.pdf

    • Zobowiązania z tytułu leasingów
    • Download attachment: NOTA_11_ZOBOWIAZANIA_LEASINGOWE.pdf

    • Czynne rozliczenia międzyokresowe
    • Download attachment: NOTA_12_CZYNNE_ROZLICZENIA_MIEDZYOKRESOWE.pdf

    • Wykaz zobowiązań warunkowych
    • Download attachment: NOTA_13_ZOBOWIAZANIA_WARUNKOWE.pdf

    • Wykaz zobowiązań warunkowych zabezpieczonych na majątku
    • Download attachment: NOTA_14_ZOBOW_WARUNK_ZABEZP_MAJATKIEM.pdf

    • Środki pieniężne zgromadzone na rachunku VAT
    • Download attachment: NOTA_15_SRODKI_PIENIEZNE_NA_RACHUNKACH_VAT.pdf

    • Środki pieniężne i inne aktywa pieniężne
    • Download attachment: NOTA_16_SRODKI_PIENIEZNE.pdf

    • Struktura rzeczowa i terytorialna przychodów netto ze sprzedaży produktów i towarów
    • Download attachment: NOTA_17_PRZYCHODY_ZE_SPRZEDAZY.pdf

    • Umowy o usługi długoterminowe
    • Download attachment: NOTA_18_UMOWY_O_USLUGI_DLUGOTERMINOWE.pdf

    • Nakłady na niefinansowe aktywa trwałe, w tym nakłady na ochronę środowiska
    • Download attachment: NOTA_19_KURSY_WALUT_DO_WYCENY.pdf

    • Kursy walut przyjęte do wyceny składników bilansu oraz rachunku zysków i strat
    • Download attachment: NOTA_20_NAKLADY_NA_NIEFINANSOWE_AKTYWA_TRWALE.pdf

    • Przeciętne zatrudnienie w podziale na grupy zawodowe
    • Download attachment: NOTA_21_PRZECIETNE_ZATRUDNIENIE.pdf

    • Skutki zmian zasad (polityki) rachunkowości
    • Download attachment: NOTA_22_SKUTKI_ZMIAN_POLITYKI_RACHUNKOWOSCI.pdf

    • Dane liczbowe zapewniające porównywalność danych
    • Download attachment: NOTA_23_POROWNYWALNOSC_DANYCH.pdf